Obydwa rodzaje mogą być wykonane jako kraty antypoślizgowe – SERRATED z użyciem naciętych płaskowników. Kraty pomostowe produkowane są w standardowych wymiarach a także wg zapotrzebowania klienta.
Kraty pomostowe wykonuje się : czarne, ocynkowane, kwasoodporne.
W celu zachowania niskich kosztów wykonania zgrzewanych krat pomostowych zalecane jest układanie na kanałach lub podestach krat o szerokości B=1000(wymiar rzeczywisty podany w tabeli).
Wykorzystując moduł o szerokości B=1000 pokrywamy możliwie największą powierzchnię podestu, natomiast wymiar „B” ostatniej kraty, niezbędnej do pokrycia całości, wykonujemy według rzeczywistych potrzeb.
Stosowanie przytoczonych zasad pozwala wykonać pokrycia kanałów lub podestów w szybkim czasie i w najniższych cenach.
Zgrzewane kraty pomostowe wykonane są z równolegle ułożonych płaskowników nośnych poprzecznie połączonych ze sobą okrągłym prętem żłobionym w taki sposób, że elementy te w górnej części kraty stanowią jedną płaszczyznę.
Odległość między płaskownikami (w osi materiału) wynosi 34,3 mm natomiast pomiędzy prętami poprzecznymi 25,4; 38,1; 50,8; 76,2 mm, tworząc „oczko” o wielkości odpowiednio 30 x 19 mm, 30 x 32 mm, 30 x 44 mm, 30 x 70 mm.
Do produkcji krat można zastosować następujące rodzaje pręta:
Produkcja krat odbywa się w technologii wtapiania pręta poprzecznego w płaskowniki nośne, dzięki czemu wyrób posiada jednorodny przekrój materiału nośnego. Powstałe połączenia elementów kraty są trwałe i wykazują wysoką estetykę wyrobu. Obramowanie wolnych końców płaskowników nośnych wykonywane jest poprzez zgrzewanie materiału obramowania z materiałem płaskownika. Kraty wykonane w tej technologii spełniają wymogi normy DIN 24537.
Zgrzewane kraty pomostowe wykonywane są ze stali czarnej w gat. S235 i jej odpowiedników zgodnie z PN-88/H-84020, jak również ze stali kwasoodpornych w gat. 0H18N9, 0H18N9T oraz H17N13M2T lub innych, po wykonaniu prób.
Kraty pomostowe zabezpieczone są przed korozją przez ocynkowanie zanurzeniowe (tzw. ogniowe). Jest to obecnie najpowszechniejsza jak również i najskuteczniejsza metoda ochrony przed korozją. Technologia, którą stosuje się przy ocynkowaniu pozwala na uzyskanie bardzo wysokiej jakości powłoki spełniającej warunki normy EN ISO 1461.
Tabela wytrzymałości / Przeciętna masa 1 m² kraty zgrzewanej w kg (ORIENTACYJNA)
W celu zachowania niskich kosztów wykonania zgrzewanych krat pomostowych zalecane jest układanie na kanałach lub podestach krat o szerokości B=1000(wymiar rzeczywisty podany w tabeli).
Wykorzystując moduł o szerokości B=1000 pokrywamy możliwie największą powierzchnię podestu, natomiast wymiar „B” ostatniej kraty, niezbędnej do pokrycia całości, wykonujemy według rzeczywistych potrzeb.
Stosowanie przytoczonych zasad pozwala wykonać pokrycia kanałów lub podestów w szybkim czasie i w najniższych cenach.
Kraty prasowane produkowane są metodą wprasowania specjalnie wyciętych płaskowników nośnych połączonych z płaskownikami poprzecznymi ułożonymi pod kątem prostym zgodne z normą DIN 24537. Zabezpieczane antykorozyjnie przez cynkowanie ogniowe w/g EN ISO 1461.
Wykorzystano płaskownik nośny wycięty w specjalne ząbki zwiększające właściwości antypoślizgowe.
Jest to krata o zwiększonej antypoślizgowości znajdująca zastosowanie w miejscach szczególnie niebezpiecznych.
Kraty typu Serrated wykonujemy zarówno w technologii zgrzewania jak i prasowania.
Informacje umieszczone na stronach zawierają ogólnie dostępne opisy gatunków, zastosowań stali. Nie mogą stanowić podstaw do jakichkolwiek roszczeń reklamacyjnych.
tel. +48 61 662 36 62
fax: +48 61 624 15 62
mob. +48 608 453 331
wagi wybranych produktów z naszej oferty (tuleje z brązu, rury stalowe oraz blachy żaroodporne).